Training klantgericht in de techniek

10 Op voorraad
In het goed uitvoeren van de meeste technische beroepen, kan je niet zonder goede klantgerichte communicatie. Naast de techniek is het juist te woord staan van klanten essentieel. Goed luisteren en net dat beetje meer geven bij de klant.
Levertijd: Binnen 1 a 2 dagen contact

Complete your order

Powered by B2Bkwadraat Training klantgericht in de techniek
Videobel intakegesprek
+ €98,00
In winkelwagen

Met deze 1 op 1 training / coaching rondom maximale klantgerichtheid voor servicetechnici, leer je effectief en klantgericht communiceren met klanten. Deze training is zowel online als offline beschikbaar!

Als servicetechnicus heb je direct contact met de klanten en hoor je vaak veel meer dan een accountmanager of andere collega's tijdens een gesprek.

De klant spreekt over vervangingen, eventuele toekomstige investeringen en is sneller geneigd om advies bij de servicetechnicus in te winnen. 

Deze unieke training Klantgericht in een technische omgeving, brengt de servicetechnicus naar een hoger communicatief niveau.

De training is zeer praktisch gericht. Doordat we zelf veel ervaring hebben met field service engineers, kunnen we de situaties en te behandelen onderwerpen echt toepassen op het field werk. Zoals we al even weten, is alleen technisch kennis echt niet meer voldoende. De mate waarin je als servicetechnici klantgericht bent is een zeer belangrijke factor. Oog hebben voor de totale installatie, bijvoorbeeld net even de "sensor goed afstellen" waar je eigenlijk niet voor kwam, maar toch even doet. En dit dan vooral niet vergeten te melden dat je dit hebt gedaan voor de klant, wordt allemaal steeds belangrijker in het servicewerk en toch nog heel vaak vergeten.

In deze training klantgericht in een technische omgeving, laten wij zien hoe de hedendaagse servicetechnici de onderscheidende factor moet zijn voor je klanten en bedrijf. 

De 1 op 1 trainingen kunnen zowel online als offline gevolgd worden.

De offline training vindt plaats bij ons op kantoor.

De training neemt totaal circa 6 uur in beslag.

Tijdsblokken van maximaal 2 uur bij videobellen, dit om efficiënt en effectief te werken, flexibel inplannen van tijden.

Start training en planning van de tijdblokken doen we in overleg met elkaar. Kies je voor online, verloopt dit via een videobinding en ontvang je een link voor het met elkaar afgesproken tijdsblok. 

Programma

  •  Wat doen we voor een klantbezoek
  •  De klant respecteren, oog hebben voor de situatie
  •  Passie voor techniek en klant en leren om actief informatie in te winnen
  •  Verantwoordelijkheid en de belofte die je doet als bedrijf bij een klantbezoek
  •  Klanten met emotie in communicatie
  •  Goed kunnen luisteren en uitleggen
  •  Graag wat voor een ander willen doen, het de klant makkelijk maken
  •  Je kunnen verplaatsen in de klant
  •  Klanten zijn veeleisend, hoe gaan we hiermee om?
  •  Klanten hebben ook een gezonde opvoeding nodig, wat doen nu juist wel en wat juist niet
  •  Oefenen met uitleggen wat je hebt gedaan, samenvatting kunnen communiceren
  •  Verschillende klanttypes leren herkennen
  •  Het opstellen van persoonlijke acties 

Voor de training starten we met een online videobel intakegesprek van maximaal 1 uur, hand-out, trainingsmaterialen, eventueel uitgebreide lunch (alleen als de 1 op 1 sessies bij ons op kantoor plaatsvinden), ingelijst B2Bkwadraat certificaat en het support van 6 maanden. De prijzen zijn exclusief BTW. 

Hoe gaan we het aanpakken?

Stap 1. Je start met een online videobel intakegesprek
We sturen je met per email een formulier toe ter voorbereiding op het telefonische intakegesprek. Het intakegesprek bepaald mede de inhoudelijkheid van het programma.

Stap 2. Je volgt een prettige en interactieve training in een inspirerende omgeving
De training “Klantgericht in een technische omgeving” kenmerkt zich door inspirerende verhalen, die gevolgd worden door theoretische inzichten en praktijkgerichte opdrachten. De sessies worden afgewisseld met het uitwerken van opdrachten en dus veel zelf doen. Het trainingsprogramma is zo opgezet dat je intensief 1 op 1 de gehele dag tot effectieve inzichten komt.

Stap 3. Wij ondersteunen je 6 maanden met support
Vanaf je eerste training bieden wij je de mogelijkheid om ondersteuning te krijgen. Vooral bij het toepassen in de praktijk kan het makkelijk zijn om gebruik te maken van deze ondersteuning.

Stap 4. Door de ervaringen die we met elkaar opdoen zijn er mogelijk nog andere zeer passen de dagen bij B2Bkwadraat, die je passie helpen te versterken en je makkelijker laten bewegen in een B2B omgeving. Samen bespreken we de eventuele extra mogelijkheden.

Doen! Leuke en zeer waardevolle sessies. Lage en zeer efficiënte investering voor jezelf en organisatie!